Cukorbevitelük kordában tartására sokan a cukormentes termékeket hívják segítségül, ám azzal viszonylag kevesen vannak még tisztában, hogy például az üdítők esetében a cukormentes italok egyúttal kalóriamentesek is.
A Coca-Cola Magyarország megbízásából készült kutatás szerint a hazai vásárlók nem biztosak abban, hogy egy cukormentes üdítő vajon kalóriamentes is egyben, annak ellenére, hogy fontos a cukortartalom.
A válaszadók háromnegyedét befolyásolja vásárláskor, hogy a megvenni kívánt élelmiszernek mik az összetevői. Fontos az adott termék cukortartalma, de sokan figyelembe veszik a színezék- ás szénhidráttartalmat is.
A cukortartalomnál is fontosabb azonban az, hogy odafigyeljenek a fogyasztók a cukorbevitelükre. Azok, akik erre odafigyelnek, több stratégiát alkalmaznak a cukorbevitel kordában tartására.
A legtöbben az elfogyasztott ételek cukortartalmára figyelnek, de sokan választják a cukormentes termékeket is. A válaszadók tíz százaléka nyilatkozott úgy, hogy egyáltalán nem fogyaszt cukrot.
Nem mindenben vagyunk olyan biztosak a cukortartalom és kalóriatartalom terén
Az egyik legérdekesebb eredménye a kutatásnak, hogy bár a fogyasztók jelentős része jól tudja, hogy minél több cukrot tartalmaz egy adott élelmiszer annál nagyobb a kalóriatartalma, az üdítők esetében bizonytalanok. Azt ugyanis, hogy az üdítőitalok esetében a kalóriamentesség egyben cukormentességet is jelent-e, vagy fordítva, azaz a cukormentesség egyenlő-e az energiamentességgel, viszonylag kevesen tudják.