Az európai bicikli gazdaság 650,000 embert foglalkoztat, kétszer annyit, mint a fémipar, ha hihetünk annak a friss felmérésnek, amely egyes szektorok foglalkoztatottsági arányait vizsgálja, márpedig miért ne hihetnénk?
Hogy egészen pontosan legyek 655,000 ember dolgozik ebben az iparágban, ami magában foglalja a termelést/előalítást, a turizmust, eladást és a szervízelési ágazatokat is. A felmérés szerint, ha ez a foglalkoztatottsági tendencia marad, esetleg mindössze 3%-kal elterjedtebb lesz Európában, akkor 2020-ra ezek a szektor nagyjából egy millió embernek ad majd állandó munkahelyet.
Még egy érdekessége ennek a szektornak, hogy a közlekedéssel kapcsolatos ágazatok közül, itt a legmagasabb a foglalkoztatottak száma. Az új innovációk, mint az elektromos biciklik illetve a bicikli, utak kiépítése az infrasturktúrális pénzbefektetések az ECF elnöke szerint megtérülnek, hiszen ha az adott feltételek megvalósulnak, utána a fenntartására minimális pénz szükséges.
Kevin Mayne a feltalálásokért felelős igazgató az European Cyclists’ Federation (ECF)- nél egy egyszerű üzenetet fogalmazott meg a kormányoknak és a helyi igazgatószerveknek a biciklista gazdasággal kapcsolatban: „ Tudjuk, hogy a biciklista szférába való befektetés a közlekedés a klímaváltozás és az egészégi állapottól is függ (…). De befektetni a biciklizésbe kifizetődő, hiszen az invesztált összeg jócskán megtérül, plusz kibővülnek a közlekedési lehetőségek.
(A kép forrása: http://www.wallpapervortex.com/)