Az előadások részletesen beszámoltak az eddigi európai fejlesztésekről, valamint a Horizon 2020 program keretén belül várható új projekt-kiírásokról, pályázati és együttműködési lehetőségekről. Az előadások arra is rávilágítottak, hogy a közép-európai régió jelentős elmaradásban van a hidrogén technológiák területén, Nyugat-Európában is még csak kísérleti fejlesztések folynak, viszont a kezdeményezések ígéretesek, az előrelátható eredmények bíztatóak.
Az előadók megerősítették, hogy a sikeres felzárkózás a közeljövőben kizárólag a közép-európai országok szoros együttműködésével képzelhető el, amire jó példa lehet egy közös FCH-JU autóbusz-projekt. Nemcsak Magyarországról, hanem külföldről is érkeztek előadók, így például Belgiumból, Németországból, Romániából, Szlovéniából, illetve Kanadából is.
A workshop résztvevői voltak az államigazgatás képviselői, a közlekedés, az energiagazdálkodás és a környezetvédelem területén tevékenykedő szakértők, az önkormányzatok képviselői, a befektetők, a rokon területeken tevékenykedő kutatók és fejlesztők, valamint a szakmai civil szervezetek.
Mészáros Csaba, az evopro csoport vezérigazgatója a Gazdasági Rádió Reggeli Monitor című műsorának adott interjújában elmondta, a hidrogén alapú közlekedés az egyik kiemelt kutatási terület Európában, a jövő pedig az elektromos meghajtású járműveké.
A szakember hozzátette, a téma aktualitása összhangban van az evopro csoport elektromos meghajtású autóbusz koncepciójával. Az evopro csoport mindenképpen élni szeretne a hidrogén alapú megoldással, így az elektromos segédüzem, illetve a trolihajtás után a negyedik prototípusunk mindenképpen egy hidrogén üzemanyag cellás busz lesz.
Fotó: freedigitalphotos.net
biokalauz.hu/MTI