Ugyanilyen rendszerrel működik a Toyota üzemanyagcellás gépkocsija, az FCV Concept, amely már jövőre forgalomba kerülhet – igaz – mint korábban megírtuk - csupán ezer darabos szériában.
Az üzemanyagcella autóipari alkalmazását a hidrogén töltő infrastruktúra hiánya hátráltatja; fixen telepített felhasználása ugyanakkor nem ütközik problémába, hiszen különböző vegyipari folyamatok melléktermékeként hatalmas mennyiségben áll rendelkezésre a hidrogén. A Toyota telephelye mellett egyébként már üzemel egy hidrogén töltőállomás, így a szállító vezeték már rendelkezésükre áll.
A Toyota egyelőre csak nyáron fogja üzemeltetni a hidrogén üzemanyagcellát, amikor csúcsidőben nagyon nagy a hálózati terhelés. A technológia előnye, hogy rendkívül gyorsan lehet ki- és bekapcsolni, így ideiglenes áramellátásra optimális megoldást jelenthet.
Korábban is alkalmaztak már üzemanyagcellát épületek energiaellátására, ám ekkora léptékben még soha. A Toyota értékesítési központját kiszolgáló rendszer akár 765 családi ház teljes körű áramellátását volna képes biztosítani; csúcsüzemben akár 1500 tonnával is csökkenthető a segítségével a CO2-kibocsátás.
A Toyota által felhasznált hidrogént földgázból állítja elő az Air Products nevű beszállító; a Toyota hulladékból előállított, ily módon megújulónak számító földgáz vásárlásával éri el a teljesen szénsemleges üzemet.
Fotó: freedigitalphotos.net forrás:biokalauz.hu/MTI