A Scania számításai szerint abban az esetben, ha 100 százalékosan biodízellel üzemel a jármű, a motor teljesítménye legfeljebb 8%-kal csökken. Ugyanakkor minimális üzemanyag- és AdBlue-fogyasztás-növekedésre lehet számítani. Mindamellett, hogy a bioüzemanyagok használatával akár 66 százalékos CO2-kibocsátás-csökkenést is el lehet érni, használatuk ugyanolyan egyszerű, mint a normál üzemanyagé.
A gáz iránti érdeklődés még a biodízelnél is nagyobb. A piacot elsősorban a földgáz rendelkezésre állása és alacsony ára vezérli, ugyanakkor növekvő igény mutatkozik meg a biogáz iránt is. A fosszilis eredetű földgáz használata esetében a CO2-kibocsátás 15–20 százalékkal kevesebb a gázolajhoz képest, ugyanakkor a megújuló biogáz használatával akár 95 százalék csökkenés is realizálható.
Daniel Milione a Scania alternatív üzemanyagokért felelős termékmenedzsere elmondta, számos ország törekszik arra, hogy csökkentse az olajtól való függését, ezért a bioüzemanyagok és a gáz egyre vonzóbb alternatívát jelentenek. Tisztában vannak vele, hogy a globális felmelegedés gyorsabb, mint ahogy azt korábban jósolták. Ugyanakkor a közlekedési szektor nem volt képes mérsékelni a fosszilis üzemanyagok iránti igényét.
Fotó: freedigitalphotos.net forrás:biokalauz.hu/holvezessek.hu