Jump to content

Magyar sikerek a 25. jubileumi nemzetközi biotermék szakvásáron, a BioFach-on

2014. 03. 14. 13:24

A BioFach nemzetközi biotermék szakvásáron 16 magyar kiállító 100 négyzetméteren csaknem 500 terméket mutatott be, a többi között feldolgozott gabonatermékeket, gyógynövény-szárítmányokat, bioborokat és biokozmetikumokat. A Nürnbergben megrendezett vásár csaknem 90 ezer négyzetméteren több mint 80 ország 2500 kiállítója van jelen, a látogatók száma pedig a korábbiakhoz hasonlóan több tízezerre becsülhető. A magyar termékek sikeres szereplése közül a tárca kiemelte, hogy aranyérmet kapott az Orvina Kft. 2010-es évjáratú Tokaji Zeta borkülönlegessége. A világvásár a gazdasági kapcsolatok ápolására, illetve a magyar üzleti pozíciók erősítésére egyaránt alkalmas, és fontos fórum a magyar termékek népszerűsítése szempontjából is.

A magyar és nemzetközi bioágazat szereplőinek elkötelezettsége és együttműködési készsége kiváló lehetőségeket nyit az agrárium ezen szektora részére, növelve így a teljes gazdaság hatékonyságát és diverzifikációját - áll a közleményében. A BioFach nemzetközi biotermék vásáron, ahol közel 90 ezer m2-en, több mint 80 ország, 2500 kiállítója van jelen, a látogatók száma a tavalyi évekhez megszokottan, több tízezer főre becsülhető.

A magyar és nemzetközi bioágazat szereplőinek elkötelezettsége és együttműködési készsége kiváló lehetőségeket nyit meg az agrárium ezen szektora részére, növelve így a teljes gazdaság hatékonyságát és diverzifikációját- szögezte le a helyettes államtitkár. A 16 magyar kiállító 100 m2-en, közel 500 terméket mutatott be. Többek között feldolgozott gabonatermékeket, gyógynövény szárítmányokat, bioborokat és biokozmetikumokat.

A biotermékek világvásárát minden évben megrendezik, nemcsak Németországban, de a világ más országaiban is, többek között az USA-ban, és Japánban. Az első kiállítást 1990-ben tartották 197 kiállítóval Ludwigshafenben. Nürnbergben 1999 óta tartják a rendezvényt, amely mellett 2007 óta párhuzamosan fut a Vivaness, a natúrkozmetikumok és wellness termékek legnagyobb eseménye.

Fotó: freedigitalphotos.net

biokalauz.hu/MTI