Évente 20-22 ezer próbavásárlást végeznek Magyarországon. A vásárlások alkalmával több szempontot is vizsgálnak a próbavásárlók. Idén kiemelten figyeltek három szempontot: a köszönést, a mosolyt és a kapcsolt értékesítést, vagyis azt, hogy az eladók ajánlanak-e a vevőnek más terméket vagy éppen valami kiegészítő terméket, szolgáltatást. A magyar próbavásárlások adatait átadták a külföldi partnerüknek, csakúgy, mint a felmérésben részt vevő többi 66 ország, ebből jött ki az az eredmény, hogy a magyar ügyfélkiszolgálás a világátlag felett van – ismertette Mózes István, a ClientFirst Consulting ügyvezetője.
A 22 ezer tesztvásárlás egyébként sok területet lefed, éppúgy monitorozza a kisebb és nagyobb üzleteket, mint az autóipari cégeket, vagy éppen a kormányzati, állami ügyfélszolgálatokat is. „Azt tapasztaljuk, hogy javul a vevőkiszolgálás színvonala. Magyarország általában a középmezőnyben szerepel, de évről-évre tudunk előrébb lépni” – mondta Mózes István.
„Nincs második esély az első benyomás kialakítására”
Nincs ember, aki ne örülne a kedvességnek vagy éppen egy mosolynak, viszont, ha arról a mosolyról azt érezzük, hogy „mű” az kontra produktívvá válhat. De, felmerül a kérdés, hogy mosolyogjon egy eladó vagy éppen egy ügyfélszolgálatos, ha éppen cseppet sincs kedve mosolyogni. Ha valaki magabiztos és empatikus, akkor nem műmosollyal, hanem valóságos mosollyal és értő, odafigyelő kiszolgálással fog a vevők felé fordulni.
Ennyit ér a köszönés
A mosolyt, a figyelmet, a kedvességet és köszönést pedig meghálálják a fogyasztók. A felmérés eredményeiből ugyanis az angolok számszerűsíteni tudták a köszönés értékét. „ Azokban az esetekben, ahol az eladók köszöntek a vevőknek, ott átlagosan 2 ezer forinttal többet vásárolt a vevő, mint azokban az üzletekben, ahol nem köszöntek a vásárlónak. Tehát, megéri kedvesnek és udvariasnak lenni” – hívta fel a figyelmet Mózes István.
További érdekességekért, bátran keresd fel a Biokalauz Facebook oldalát!