Jump to content

A vásárlás pszichológiája

2016. 07. 26. 16:07

Miért van leghátul a pékáru és a tej? Nem véltetlen.

A vásárlás pszichológiája – igen létezik ilyen tudományterület – egy ügyes marketingfogás. A napi szükségleti termékek elhelyezése a bejárattól a legtávolabbi pontba esik. Ez azért van, mivel nap, mint nap szükség van kenyérre, tejre, vajra, felvágottra, ezért kénytelenek leszünk átvergődni értük a bolton. Ha megfigyeljük akár a sarki kisboltot, észrevehetjük, hogy ott is előszeretettel alkalmazzák ezt a jól bevált technikát.

Az egész arra megy ki, hogyha végig kell járnunk a sorokat, míg elérünk a kiflikig, úgyis út közben leveszünk egy-két dolgot a polcról, még akkor is, ha igazán nincs rá szükségük. Egyszerűen csak vásárolgatunk, ezáltal hizlalva a bolt profitperselyét.

A másik közkedvelt trükk, hogy a betévedő delikvenst egy kicsit pozitívabbra hangolják, a gyümölcsök és zöldségek ajtó közelbe pakolása. Egyszerűen az embernek jobb lesz a hangulata, ha változatos, friss és jó illatű zöldség és gyümölcs fogadja, egy amúgy lehangoló bevásárló komplexumban. Ez is elsődlegesen a profitmaximalizálást elősegítendő berendezési forma.

Az USA-ban még ezt is durvábban űzik, mert ott átlagosan egy bevásárló komplexum átlagos mérete 20 000 négyzetméter.

 

 

További érdekességekért, bátran keresse fel a Biokalauz Facebook oldalát!
Forrás: biokalauz.hu| Kép: qatarisbooming.com