Tavaly októberben a svéd gyártó már bemutatta öthengeres, kilencliteres motorjainak 320 és 360 lóerős változatait. Ezeket most soros elrendezésű, hathengeres tizenhárom literes, 450 és 490 lóerős erőforrások követik a sorban, melyek SCR és EGR technológiát használnak a kipufogógáz utókezelésében.
A 450 lóerős motor alapkivitele 2350 newtonméteres nyomatékot biztosít 1000-es percenkénti fordulatszámtól, míg a 490 lóerős változat 2550 newtonméteres teljesítményt ad le 1000 és 1300 közötti fordulaton. Nincs nagy jelentősége, hogy a legnagyobb teljesítmény 8 százalékkal csökken abban az esetben, ha a motor 100 százalékos biodízellel üzemel az alternatív üzemanyag alacsonyabb energiatartalma miatt.
A Scania az EGR és SCR technológiát használja fel a kipufogógáz utókezelésében. A biodízel sajátossága miatt a kipufogógázok nagyobb mennyiségben tartalmaznak hamut, amely rövidebb szervizintervallumokat és valamivel magasabb üzemanyag-fogyasztást eredményez. A teljes egészében biodízel üzemanyaggal működő motorok esetében az üzemanyag- és AdBlue-fogyasztás 10 százalékkal emelkedhet.
A hagyományos dízelolajjal összehasonlítva a tisztán bioüzemanyag használata viszont jelentősen alacsonyabb széndioxid-kibocsátást eredményez. A csökkenés pontos értéke attól függ, hogy a bioüzemanyagot milyen módon állították elő, így bizonyos esetekben ez akár a 80 százalékot is elérheti.
Fotó: freedigitalphotos.net
biokalauz/vezess.hu