A Navigant Research piackutató cég felmérése szerint a hálózatról tölthető elektromos járművek piacának erős növekedésével párhuzamosan a töltőeszközök is igen népszerűvé váltak az elmúlt két évben. Az értékesítést tekintve a 2013-ban becsült 442 ezer darabról 2022-re várhatóan közel a tízszeresére, 4,3 millióra emelkedik majd az eladott töltőberendezések száma.
A növekedést tovább fokozzák az elterjedést segítő kormányzati programok és az egyre szélesebb termékportfóliót kínáló vállalatok. Az elemző szerint míg 2012-ben kevesebb, mint 37 ezer elektromos autó talált gazdára Európában, addig ez a szám 2020-ra 669 ezer fölé kúszhat. Ha ehhez hozzáadjuk a hibrid gépjárművek eladásait is, akkor az évtized végén már 849 ezer, hálózatról tölthető e-autó kerülhet értékesítésre évente. Egy másik elemző, a Pike Research előrejelzése szerint 2020-ra már 1,8 millió elektromos jármű fog közlekedni Európa útjain.
A Schneider Electric sajtóközleményéből kiderül, annak ellenére, hogy a környezetbarát közlekedés elterjedésével az utcai töltőállomások is egyre népszerűbbé váltak, az autóvezetők számára az elektromos járművek menetkészen tartása állandó kihívást jelent. Az utcai berendezések mellett az otthoni feltöltés jelenti a legkézenfekvőbb megoldást erre a problémára.
A lakóépületek fali csatlakozóin keresztüli töltés rendkívül sok időt, akár 12 órát is igénybe vehet, ráadásul a háztartásokban található csatlakozók nem ilyen hosszú és megterhelő igénybevételre készültek. A megoldásnak köszönhetően a jármű akkumulátora a gyártmányától és töltési áramától függően, (32 A áramerősség mellett), akár 4 óra alatt is teljesen feltankolható villamos energiával.
Fotó: freedigitalphotos.net forrás:biokalauz.hu