Szakemberek szerint a tervezési fázisnál tartó négykerekű még az év vége előtt, december közepén begördülhet a szalonokba. A hidrogén töltőállomások egyelőre a világ szinte minden régiójában nagyon ritkák, a Toyota azonban ennek ellenére elkezdi a sorozatgyártást
Azonban egyre több helyen vannak ígéretek arra vonatkozóan, hogy ezt az infrastruktúrát hamarosan felfejlesztik. A Toyota hidrogén-meghajtású négykerekűje átszámítva 17,3 millió forintba kerülhet, de a gyártó abban bízik, hogy ezt az igencsak magasnak nevezhető vételárat az évtized végéig sikerül valamelyest csökkenteni, ha lehet a felére letornászni.
Jelenleg két problémával küszködnek a gyártók az ilyen technológiájú autóknál. A töltő állomások hiánya mellett a magas gyártási költségek miatt kell kiemelkedően drágán árulniuk a modelljeiket. A normál elektromos autók jóval olcsóbbak, mint a hidrogéncellás változatok.
Egyes források szerint, ha egész Európát sikerülne „átállítani” erre a típusú járműre, akkor az fele annyiba kerülne végül, mint ha a hagyományos, villanyos négykerekűek számára létesítenének mindenhol töltőpontokat.
Fotó: freedigitalphotos.net forrás:biokalauz.hu/a5.hu