A bicikli sajnos valóban nehezen észrevehető egy autóból, vagy akár buszból, a holtterek miatt. Bármennyire is körültekintő a vezető, nem minden esetben tűnik fel neki a keskeny, hangtalanul közeledő kerékpár. Itthon elég gyakori, hogy a bicajok nincsenek lámpával, fényvisszaverővel felszerelve, a láthatósági mellény viselése pedig már-már luxus kategóriába tartozik, így az autósoknak is nehezebb a dolguk szürkülettől. Az is hozzátartozik a balesetekhez kialakulásához, hogy a biciklisek nem veszik figyelembe a kresz szabályokat, az autósok pedig gyakran figyelmetlenek.
A dolgok java része kivédhető lenne pár újítás adoptálásával. Koppenhágában szemfüles újítást alkalmaznak a figyelmetlen vezetőkkel szemben. A megszokott fehér biciklis lámpát, zölden világító leddel helyettesítik, ami biciklistaalakot formál. A kreszből ismert szimbólum ezáltal figyelmeztető jele a közeledő kerékpárosnak.
Számos külföldi nagyvárosban úgynevezett „Cycle Eye-t” telepítenek a buszok oldalára, amelyek szenzorokkal érzékelik és kiszámítják a biciklista helyzetét, gyorsaságát, és azt is, hogy hány méterre van a busz elejétől. A vezető ezt monitoron is nyomon követheti illetve audiovizuális módon is tájékoztatja a szerkentyű, ami minden mást is érzékel, ami a busz oldala mellett elhalad.
Védelmi szempontból remek találmány a „láthatatlan” biciklista bukósisak. A szerkezet olyan, mint egy sál, ami az
esés előtt, egy tizedmásodperc alatt felfújódik és védelmet nyújt a becsapódáskor. A beépített szenzorok érzékelik az egyensúlyvesztést, ezt követően a sisak azonnal nyílik.