Ha ez igaz, márpedig nem elképzelhetetlen, akkor csak egy dologra kell magyarázatot kapni: mi értelme egy hétköznapi ember számára? A válasz nagyon egyszerű.
A Google híres arról, hogy teljesen futurisztikus és igazából felesleges dolgokat dob piacra. Noha a Google Glass hiper technológiai újításnak titulát, azért be lehet vallani, az élet eddig sem állt meg és ez után sem fog, ha esetleg valakinek ne lenne ilyen szemüvege.
Visszatérve a négykerekű elképzeléshez, a Google igen sokat lobbizott annak érdekében, hogy törvénybe iktassák a vezető nélküli autók részvételét a közúti forgalomban. Ez célravezetőnek bizonyult, mivel Nevada állam 2011. június 29-én engedélyezte, hogy területén vezető nélküli autók is részt vehessenek a forgalomban. Persze, ezt rengetek teszt és nagyjából 500,000 levezetett km előzte meg. A tesztvezetések során összesen 2 baleset történt a vezető nélküli (Google driverless car) autókkal. Az első esetben a cég kijelentette, hogy manuális vezetési módra volt állítva az autó, így nem a számítógépes rendszer meghibásodása miatt történt az baj. A második esetben egy piros lámpánál szabályosan várakozó Google autónak mentek neki hátulról. Mivel a tesztek abszolút sikereseknek voltak mondhatók, így még két állam csatlakozott a Google autók közúti forgalomba helyezéséhez (Kalifornia és Florida).
Összegezve tehát mire jó? A vezető nélküli autók nagyban megkönnyíthetik az olyan emberek életét, akik valamilyen balesetből, születési rendellenességből fakadóan nem képesek vezetni, viszont nagy könnyebbséget jelente számukra, ha lenne egy kocsi, ami magától működik. Illetve a vezető nélküli autókat be lehetne küldeni olyan terepre is, ami az emberi életet veszélyeztetné (sugárzási zónák, katasztrófa sújtotta övezetek, stb.). Hivatalosan jövőre már szabadon flangálhatnak bárhol az utakon, a Google driverless autói. Az első típusok: Toyota Prius, Audi TT, illetve Lexus RX 450-es autók lesznek átépítve.
(A kép forrása: http://matteroffactsblog.files.wordpress.com/)
(Forrás: http://hu.wikipedia.org/)