A mozgásszegény életmód mellett a környezet folyamatos terhelése a legnagyobb veszély egészségünkre, a villanyautó legalább félmegoldást nyújt.
Ezért jó zöldnek lenni
A városban a zöld autóknak nemcsak a parkolás ingyenes, de a Szolnok központjában található gyors elektromos töltőnél a következő két évben ingyen lehet tölteni az autókat.
A zöld rendszámot elsőként megkapó (de nem az egyes sorszámú) BMW i3 elektromos meghajtású személygépkocsi Budapesten 2015. október 13-án. A rendszámmal az elektromos autóknak járó kedvezményeket is igénybe lehet majd venni.
Dr. Dávid Aliz, a Jedlik Ányos Klaszter ügyvezetője hangsúlyozta: a cél a teljesen elektromos közlekedés, ugyanakkor ma még a Plug-in Hybrid kényelmes átmenet a hagyományos és az elektromos autók között.
Úri hobbi?
Az elektromos autókat még most is úri hobbinak tartják. Kétségtelen, hogy minden új technológiai fejlesztés kezdetben nagyon drága, de amikor a gyárak átállnak a tömegtermelésre, ezek ára is csökkenni fog.
Beszélt arról is, hogy a Jedlik Ányos Terv a töltőtelepítési programokat is tartalmazza, így remélhetőleg ezek hamarosan el is indulnak. A városokban elérhető gyorstöltőknél 2-4 óra alatt töltik fel a gépjárműveket, ezek olyan helyeken praktikusak, ahol a sofőr hosszabb ideig tartózkodik, például irodaházaknál, bevásárlóközpontoknál. Az autópályák, autóutak mentén, városok szélén pedig a villámtöltők a jellemzőek, ahol 15-30 percet vesz igénybe a töltés.
Katona Mátyás, egy autós szaklap főszerkesztője a műsorban elmondta: a használt elektromos autók bár még nem olcsók, de ma már elérhető áron megvásárolhatók. A környezet kímélése mellett további előnyük, hogy nagyon halkan működnek, emiatt azonban a sofőrnek is jobban kell figyelnie a környezetére, különösen a gyalogosokra. A villanymotornak bemelegedési ciklusa sincs, mivel a nyomatékát már az első fordulatnál leadja, városban nagyon dinamikus a jármű. A belső égésű motoroknak nem tesz jót a rövidtávú, városi közlekedés, az elektromos autónak azonban ez sem árt.
A villanyautó jelenleg második autónak, vagy azoknak ideális, akik zömében városban közlekednek, a hosszabb távú utakhoz érdemes hibridet választani, tette hozzá a szakember.
Katona Mátyás úgy véli, mind az újautó-eladásban, mind pedig a használtautó-importban egyre nagyobb százalékot tesz majd ki a villanyautó. Tavaly mintegy ötven használt villanyautót hoztak be Magyarországra, ebben az évben pedig ennek három-négyszerese érkezhet.
További érdekességekért, bátran keresse fel a Biokalauz Facebook oldalát!
(Kép: ecoliving.scotiabank.com Forrás: biokalauz.hu/hirado.hu)