Egyre több időt töltünk számítógépes játékokkal, viszont ez nem feltétlenül vezet kevesebb sportoláshoz vagy egészségtelenebb életmódhoz – derül ki a Chio Mozdulj Gamer Mozgalom és a JátékosLét Kutatóközpont nagyszabású, 8000 fő részvételével készült kutatásának eredményeiből. Míg a 15 évesnél idősebb magyar lakosság alig több mint fele (56%) végez rendszeres testmozgást, addig a gamerek körében ez az arány kiugróan magas (82%).
Motiváció az edzéshez:
- 58% egészségesebb és fittebb szeretne lenni
- 50% jobban szeretne kinézni
- 43% pedig „csak” a mozgás öröméért csinálja
A legnépszerűbb mozgásformák a testépítés, a kerékpározás, a futás és a csoportos labdajátékok. Érdekes összefüggés, hogy akik csapatban szeretnek számítógépes játékkal játszani, azok nagyobb valószínűséggel fognak csapatban sportolni is.
Az alma és a fája
A játékkal és a sporttal töltött idő nem megy egymás rovására: azt, hogy valaki mennyit sportol, egyáltalán nem befolyásolja, hogy mennyit ül a számítógép előtt. Az viszont számít, hogy milyen példát lát otthon: kétszer annyit sportolnak azok, akiknek a családjában van rendszeres sportolásra példa, mint azok, akiknél nincs sportember a családban. Az előbbi csoport átlagosan havi 5-8 alkalommal mozog 60-90 percet, míg az utóbbi 3-4 alkalommal 30-60 percet.
„Életmódjukra vonatkozó negatív megjegyzést legtöbbször a szüleiktől kapnak a játékosok. Mindezt úgy, hogy sok esetben maga a szülő sem végez rendszeres testmozgást, pont az ellenkezőjét mutatva annak, mint amit vár. A játékosok nagy részére egyébként is jellemző a tudatosság – mivel többet ülnek a számítógép előtt, ezért tisztában vannak vele, hogy ennek negatív hatásait több testmozgással kell ellensúlyozniuk” – mondta Fromann Richárd, a JátékosLét Kutatóközpont vezetője, az ELTE Szociológia Doktori Iskola doktorjelöltje.
Forrás: Ház és Otthon | Biokalauz | Kép: pixabay.com