Jump to content

Nincsenek telefonos titkaink a párunk előtt

2016. 09. 03. 09:05

Szabad az okostelefon: a magyar férfiak és nők nem titkolnak semmit párjuk előtt, sokan azt is megengedik, hogy partnerük belenézzen az üzenetekbe, Facebook profiljukba. A mobilon való társkeresés nem annyira gyakori, aki pedig használja és sikerrel jár, törli is az alkalmazást – derült ki a notebook.hu online, kérdőíves kutatásából.

 

A megcsalás minden korban és helyzetben kényes téma. Van, aki önként bevallja, és van, akit az óvatlanul kezelt, árulkodó jelek buktatnak le. Roppant kínos például egy zsebben maradt számla, idegen hajszál, parfümillat vagy rúzsfolt az ingen, de sokan csúsznak meg a telefonon, a kimenő és bejövő hívásokon vagy az sms és chat üzeneteken. Legalábbis azt gondolhatnánk, hogy sokakat buktat le az okoskütyü, azonban a notebook.hu felmérése szerint a magyar férfiak és nők nem titkolnak semmit telefonjukban a párjuk előtt. Ez két dolgot jelenthet: vagy azonnal törlik a kompromittáló dolgokat, vagy valóban nincsenek kompromittáló dolgok.

Titkok nélkül

A notebook.hu online kérdőívét kitöltő, közel 15 ezer válaszadó 47%-a nyilatkozott úgy, hogy nincs titkolnivalója a telefonján, így párja bármikor belenézhet akár az sms-ekbe, akár személyes Facebook profiljába. A felmérésben résztvevők 33%-a válaszolta azt, hogy bár megengedné a kíváncsiskodást, párjának nem szokása a személyes dolgaiban kutatni. Csupán 20% vélte úgy, hogy a telefon (és a benne lévő üzenetek) abszolút magánügy és nem tartozik senkire, még a partnerre, házastársra sem.

Ami a társkeresést illeti, meglepő eredmény született: a válaszadók döntő többsége, 75%-a nem használ társkereső applikációkat (mint például a kifejezetten okostelefonokra fejlesztett Tindert, vagy a hagyományos, internetes társkeresők mobilbarát applikációit) a telefonján. Akik használnak, azok törlik is regisztrációjukat, miután párra találtak. Csupán elenyésző azok száma, kik jegelik (inaktívvá teszik) profiljukat (2%), vagy mindent meghagynak, de nem lépnek be (5%). A pártalálás után is társkereső applikációkat használók 2%-ot képviselnek a felmérésben – és a férfiak vannak többségben.

Alig szelfi

Bár mindannyian tapasztalhatjuk, mennyire képesek a szelfik elárasztani Facebook üzenőfalunkat és hírfolyamunkat (főleg nyáron és főleg a hölgyek esetében), a kérdőív női válaszadói csak nagyon ritkán (34%) vagy egyáltalán nem (30%) szoktak szelfizgetni! Hozzá kell tenni, hogy szelfi témában azért a nők erősebbnek bizonyultak az uraknál, bár nem sokkal előzik meg őket: a szelfimániára igennel válaszoló hölgyek 8%-ot képviselnek, míg az urak 5%-ot.

Sms helyett Facebook üzenet

A kutatás kitért arra is, mit használnak a nők üzenetküldésre az okostelefonon. Talán nem meglepő az eredmény, miszerint a Facebook Messenger 84%-kal magasan verte a hagyományos sms-t, de a Viber is jól szerepelt 41%-kal, míg a Skype és a WhatsApp nem annyira erőteljes, előbbi 16%, utóbbi 7%-ot képvisel a felmérésben.

Ha pedig már szóba került a nyár: arra a kérdésre, milyen kütyüket viszünk magunkkal leginkább a nyaralásra, ugyancsak nem meglepő módon a telefon a nőknél semmiképp sem maradhat otthon (90%-nál), míg a notebook és a tablet közel azonos arányt (23% és 27%) képvisel a hölgyeknél.

Mennyi a maximum, ha kinyitjuk a pénztárcát?

Bár mindkét nem igyekszik az olcsóbb középkategória árszintjén lavírozni – okostelefonra átlagosan kb. 80 ezret, notebookra 140 ezret, tabletre 60 ezret szánunk –, mégis jelentős eltérés van férfiak és nők között az elektronikai eszközökre szánt maximum összegek tekintetében. Míg a nők átlagosan 70 ezer forintban határozták meg a limitet, addig a férfiak közel 90 ezret lennének hajlandók okostelefonra áldozni. A laptopoknál még szembetűnőbb a különbség: a hölgyek 118 ezerre, a férfiak közel 160 ezerre tették a lélektani határt. A tableteknél van a legnagyobb egyetértés: a nők kerekítve 58 ezer forintra, a férfiak 65 ezerre taksálják a maximum árat. Megjegyzendő azonban, hogy az összegek az életkor előrehaladtával jelentősen csökkennek.

A márkahűség és az online vásárlás erősebb a pasiknál

Telefonja szinte mindenkinek van (az 1%-os nemleges válasz elenyészőnek számít), a tablet viszont már kevésbé fontos: a válaszadó nők 54%-ának nincs, de notebookkal sem rendelkezik 46%-uk. A kutatás eredménye szerint egyébként a márkahűség csak annyira számít, hogy ár-érték arányban legyen a kiválasztott elektronikai eszköz. A válaszadók 65%-a több márkát is használ vagy kipróbált már, és inkább eszközfüggő, hogy mikor melyik brandet választja. Márkahűség tekintetében viszont a férfiak ragaszkodóbbak a nőknél: 20%-uk kitart kedvenc márkája mellett, míg nőknél ez az arány 15%. Egyébként mindkét nemnél a Samsung vezeti az okostelefonok (33%) és tabletek (25%) listáját, a notebookoknál pedig az Asus lett a befutó (21%-kal).

Kiderült az is, hogy a nők kevésbé nyitottak az internetes vásárlásra, ha elektronikai eszközről van szó, mint a férfiak: csak 24%-uk vásárol webshopban, míg a férfiaknál ez az arány 41%.

A mobilinternet továbbra is érzékeny (vagy inkább hiányzó) téma: a válaszadó hölgyek 27%-a nyilatkozott úgy, hogy nem rendelkezik mobilinternet csomaggal, akiknek pedig van, azok sem a nagyobb adatforgalmat biztosító keretet használják (22% a 150-500 MB javára).

 

Forrás: Biokalauz | Marmalade | Kép: staticwhich.co.uk