A 15 éven felüli magyar internetezők kétharmadának van okostelefonja, szintén kétharmaduk rendelkezik laptoppal/notebookkal. A netezők negyede tablettulajdonos. 2017-re megállt az okostelefon-penetráció növekedése.
A tablet-, az okostévé- és az okosóra-penetráció 2 százalékponttal növekedett. A tabletesek inkább a 30-49 éves korosztályból kerülnek ki, jellemzőbben megyeszékhelyeken laknak és családosok.
Az okostelefon-tulajdonosokat fogyasztási szokásaik és a készülékhez való viszonyuk alapján 5 csoportba sorolták idén: a Visszafogott (32%), a Kommunikátor (25%), a Techguru (22%), a Gamer (11%) és a Függő (11%) csoportokba.
A tulajdonosok harmada tartozik a Visszafogott csoportba. Ők azok, akik elsősorban beszélgetésre használják a telefonjukat, egyáltalán nem játszanak rajta. Nem böngészik az elérhető applikációk listáját, nem követik ismerőseik feedjét, sztárok életét. Nem csetelnek okostelefonon, ritkán cserélik le a készüléküket.
Az okostelefon-tulajdonosok 25%-a tartozik a Kommunikátor csoportba. 61%-uk nő, 63%-uk 39 év alatti. 90%-uk kommunikál a családdal, barátokkal a készülékkel (Messenger, Viber, Skype stb.).
A Techguru csoport 75%-a férfi, 51%-uk 40 éven fölüli. Ebben a csoportban a legmagasabb a felsőfokú végzettségűek aránya (46%).
Ők érdeklődnek a leginkább a technikai újdonságok iránt, figyelik a mobilpiaci újításokat, illetve szívesen böngészik az új applikációk listáit és töltik le a nekik tetszőt. A többi csoporthoz képest nagy arányban vannak közöttük felsőfokú végzettségűek (46%), a különböző eszközellátottságuk is magas (tablet 43%, okostévé 42%).
Tízből egy okostelefon-tulajdonos tartozik a Gamer csoportba. A nemek aránya kiegyenlített. Ők idejük nagy részét játékkal töltik a telefonjukon, s érdeklődnek az új technológiai fejlesztések iránt is, szívesen böngészik az új applikációk listáját.
Tízből egy okostelefon-tulajdonos Függő. Úgy érzik, a készülék nélkül tönkremennének társas kapcsolataik, egész nap a telefonjukon lógnak, a munkájuk szerves része a készülékük és amellett szívesen követik hírességek életét is a telefonjukon. Kétharmaduk nő, a csoport fele 18-29 év közötti, negyedük általános iskolai végzettségű.
Csúcson a közösségi média
Tízből hét válaszadó fogyaszt közösségi tartalmat, míg a válaszadók kétharmada keresőket használ. A fényképezés és a videófogyasztás is töretlenül népszerű tartalmak.
Inkább férfias tartalom a hírek, a navigáció/térkép, az irodai alkalmazások, a társkeresés és az előfizetéses műsorszolgáltatás.
A nőkre jellemzőbb a kommunikáció, a közösségi, a főzés és az oktatás/nyelvtanulás témájú tartalmak fogyasztása.
A válaszadók harmada oszt meg saját maga által készített képeket a közösségi felületeken, közel ugyanennyien pedig megnézik az értékeléseket, mielőtt egy új helyre látogatnának (étterem, bár, bolt stb.)
A tablet inkább a relaxáció eszköze
A tabletjüket alapvetően kikapcsolódási célból vásárolták a megkérdezettek. A férfiak inkább játékra (24%) vásárolták, mint a nők (14%). A 18-29 évesek jellemzőbben vásárolták médiafogyasztási célból (53%), illetve konkrét tevékenységhez (34%).A 40-49 évesekre jellemzőbb, hogy gyermeknek vásárolták a készüléket.
További érdekességekért, bátran keresd fel a Biokalauz Facebook oldalát!