A kutatók szerint az újfajta üzemanyag 165 százalékkal csökkentheti az üvegházhatású gázok kibocsátását a fosszilis energiához képest, figyelembe véve mind a repülőgépek, mind a hulladéklerakók kibocsátását – olvasható a BBC cikkében.
A zöld repülő-üzemanyag előállítása hasonló módszerekkel történik, mint az autókhoz és tehergépjárművekhez használt biodízelé, vagyis általában valamilyen növényi olajok vagy zsír felhasználásával hozzák létre.
Azonban jelenleg jobban megéri ezeket az olajokat dízellé, mint repülőgép-üzemanyaggá átalakítani, mert utóbbihoz több lépcsős folyamatra van szükség, ami növeli a költségeket.
Ezért is lehet óriási jelentősége az amerikai kutatócsoport új módszerének, hiszen egy alternatív módszert fejlesztettek ki, amelynek segítségével az élelmiszerhulladék, az állati trágya és a szennyvíz is gazdaságosan alakítható repülőgép-üzemanyaggá.
Az eljárás lényege, hogy mielőtt a nedves hulladék metánná alakulna, megszakítják a folyamatot, így illékony zsírsavak termelődnek metángáz helyett. Ezután a zsírsavakból két, különféle paraffint képeznek, a két forma egyesítésével pedig a keverék 70 százalékos arányban vegyíthető a szokásos üzemanyaggal megfelelve azoknak a rendkívül szigorú minőségi kritériumoknak, amelyeket a légügyi hatóságok a repülőgép-üzemanyagok esetében előírnak.
Ezzel a módszerrel készült üzemanyag, nemcsak azért lenne környezetbarát, mert csökkentené a hagyományos üzemanyagok által kibocsátott káros anyagokat, hanem csökkentené az élelmiszerhulladékból felszabaduló metángázokat is.
Egy másik fontos előnye pedig, hogy körülbelül 34 százalékkal kevesebb kormot termel, mint a jelenlegi szabvány szerint készültek.
Ennek ellenére több környezetvédő csoport szkeptikus a fenntartható üzemanyagok fejlesztésével kapcsolatban, úgy vélik, ez egyáltalán nem megoldás a környezetszennyezésre, a káros anyagok kibocsátására csupán elfedése a problémának. Véleményük szerin az igazi megoldás az lenne, ha az emberek ritkábban utaznának repülőgéppel.