A Magyarországon is elérhető viselhető kiegészítő különösen hasznos lehet most, a koronavírus-világjárvány miatt bevezetett digitális oktatás idején. A kapcsolódó alkalmazásnak köszönhetően a szülők egyrészt mozgásra ösztönözhetik a gyerekeket – vagy akár az egész családot –, másrészt meghatározhatják, hogy mit láthat az eszközön, beleértve a barátoktól kapott üzeneteket is.
A 79,99 dolláros (kb. 25 ezer forintos) okoskarkötő alapbeállításai között napi 60 perc aktivitás és óránként 250 lépés megtétele szerepel. A célok személyre szabhatók, és az animált kijelző a napi célok elérésének megfelelően változik. A témák között egyebek közt a Minyonok is megtalálhatók.
A Centers for Disease Control and Prevention (CDC) ajánlása szerint a 6 és 17 év közötti fiatalok számára legalább napi 60 perc aktív mozgás ajánlott. A BMC Public Health tanulmányában viszont megállapították, hogy a fizikai aktivitás aránya már a járvány korai szakaszában is csökkent, különösen a nagyobb gyermekek körében. Az Egyesült Államokban pedig már a pandémia előtt is magas volt a gyermekkori elhízás. A CDC adatai alapján serdülőkorban ez 18,5%-os arányt mutatott.
James Park, a Fitbit alelnök-vezérigazgatója és társalapítója úgy véli, a távoktatás és a szociális távolságtartás folyamatos kihívást jelent a gyerekek mozgása, motiválása és jókedve szempontjából. Nem beszélve a képernyő előtt töltött idő és szabadidő egyensúlyának megtalálásáról. Az Ace 3 célja a mindennapok „feldobása” és a mozgás örömeinek ismételt felfedezése.
A cég nem először rukkolt elő gyerekeknek szánt eszközzel. 2018-ban dobták piacra a 8 éven felülieknek készült Fitbit Ace-t, a következő évben pedig az Ace 2-t. Az idei év eddigi legfontosabb piaci információja, hogy januárban az Európai Unió is engedélyezte a vállalat Google általi felvásárlását - írja az iotzona.hu.