Előzőleg november közepén jelentette be a Vodafone, hogy okoseszközöket adományoz a Máltai Szeretetszolgálat idősotthonainak országszerte, ezzel segítve az otthonok lakóit a szeretteikkel való kapcsolattartásban. Az online útmutató, illetve a kedvezményes készülékajánlatok újabb mérföldkövei a Vodafone magány elleni fellépésének.
A Magyar Máltai Szeretetszolgálat szakértői szerint az év végi, ünnepi időszak nagyobb mértékben hozhatja elő a magányosság és az elszigeteltség érzését az egyedül, másoktól távol élő emberekben. A magány ellen a társas támogatás szinte bármely formája, a legapróbb gesztus is kapaszkodót jelenthet, azonban ahhoz, hogy jól segíthessünk, megfelelő ismeretek szükségesek. A Vodafone Magyarország ezt felismerve a Magyar Máltai Szeretetszolgálattal együttműködésben gyakorlati útmutatót tesz elérhetővé december 1-től, amely részletesen bemutatja, mire érdemes figyelnie azoknak, akik beszélgetéssel segíteni szeretnének a magány enyhítésében. Az online útmutatót a Magyar Máltai Szeretetszolgálat szakemberei készítették és az apró gesztusoktól a komolyabb beszélgetésig többféle szituációhoz is szakszerű ajánlásokat fogalmaztak meg. A felületen hasznos és gyakorlati tanácsokat kaphatunk ahhoz, hogy hogyan tegyük meg az első lépést, például a szomszédunkban élő, magányos idős ember felé, hogyan teremthetünk vele kapcsolatot, vagy hogyan kommunikáljunk vele. Az útmutató itt érhető el.
„A Magyar Máltai Szeretetszolgálat azt vallja, hogy segíteni csak jól szabad. Jól segíteni pedig úgy lehet, ha azt adjuk, amire a másik embernek szüksége van, úgy, ahogy mi magunk is elfogadnánk. Azt látjuk, hogy sok a bizonytalanság azzal kapcsolatban, mit mondjunk, hogyan reagáljunk, ha egy olyan emberrel beszélünk, aki nehéz élethelyzetben van. A Szeretetszolgálat szakembereivel készítettük ezt az oldalt és az itt található ajánlásokat, hogy segítsünk azoknak, akik segíteni szeretnének. Mindenkit arra bátorítunk, hogy apró figyelmességekkel, egy mosollyal, kis ajándékkal vagy egy beszélgetéssel tegyen azért, hogy a környezetében élőknek örömet szerezzen” - mondta Benkőné Lengyel Melinda a Magyar Máltai Szeretetszolgálat HR-vezetője.
„A Vodafone, mint multinacionális vállalat, jelentős kommunikációs erővel is rendelkezik, és ezt a kommunikációs erőt szívesen állítjuk annak szolgálatába, hogy a Szeretetszolgálat szakértelmével elkészült útmutatónak felületet biztosítsunk. Minden eszközünkkel azon dolgozunk, hogy ezek az értékes és hasznos tanácsok minél többekhez eljussanak majd, és sokan segítsenek idén karácsonykor” – nyilatkozta Révész Balázs, a Vodafone Magyarország Lakossági Szolgáltatások Üzletág Vezérigazgató-helyettese.